Olemme keränneet tälle sivulle työnhakijoiden useimmiten esittämiä kysymyksiä. Jos et löydä vastausta itseäsi askarruttavaan kysymykseen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Työntekijöiden usein kysytyt kysymykset

Miten tilaan uuden Keikkanetin salasanan?

  • Uuden salasanan saat sähköpostiisi käyttämällä Keikkanetin kirjautumissivulla Unohtuiko salasana -linkkiä. Salasanan tilaamiseen tarvitset käyttäjätunnuksesi, jonka olet saanut sähköpostitse rekisteröitymisen yhteydessä.

Mitä toimin, kun en muista käyttäjätunnustani?

  • Käyttäjätunnus eli työntekijän ID-numero on 3—6-merkkinen numerosarja, jonka sait sähköpostilla kirjautuessasi ensimmäisen kerran Keikkanettiin. Ensin on hyvä etsiä käyttäjätunnusta omasta sähköpostilaatikosta esimerkiksi haulla "Seure käyttäjätunnus". Jos tunnusta ei löydy, saat sen soittamalla työntekijöiden asiakaspalveluun.

Mistä löydän Keikkanetin käyttöohjeet?

Mistä saan tietoa esimerkiksi siitä, mitä tehdä kun sairastuu, ja muista työsuhdeasioista?

  • Tärkeät työsuhteeseesi liittyvät tiedot, kuten työvuoron tarkistaminen, vakuutukset ja tapaturmat sekä  tietoa työterveyshuollosta löydät Työntekijän ABC-oppaasta. Linkki oppaaseen on Keikkanetin etusivulla.

Olen työskennellyt Seuressa yli kolme vuotta sitten ja haluan aloittaa työnhaun. Keikkanetti kuitenkin ilmoittaa, että sähköpostini on jo varattu. Mitä teen?

  • Ota yhteyttä työnhakijan asiakaspalveluun tai lähetä sähköpostia seure @ seure.fi ja pyydä käyttäjätunnuksesi (työntekijän ID-numero) uuden salasanan tilaamista varten. Tämän jälkeen voit kirjautua työnhakupalveluun ja tehdä työhakemuksen.

Olen sopinut tutun työkohteen kanssa että teen työtä Seuren kautta, miten toimin?

  • Tutun työkohteen esimies ehdottaa sinua Seuren työntekijäksi. Esimiehesi ilmoittaa tietosi Seureen Keikkanetti-palvelussa olevalla lomakkeella. Olemme sinuun yhteydessä saamiemme tietojen perusteella. Lopullinen päätös työllistymisestäsi tehdään Seuressa.

Pitääkö minun lähettää hakemus kun haluan työskennellä muuallakin kuin sovitussa tutussa kohteessa?

  • Riittää, että tutun työkohteen esimies ehdottaa sinua työntekijäksi Seureen ilmoittamalla tietosi lomakkeella. Muista Seuren työmahdollisuuksista keskustelemme kanssasi kun otamme sinuun yhteyttä.
  • Voit myös seurata avoimien työpaikkojemme tarjontaa asettamalla paikkavahdin. Löydät paikkavahdin Keikkanetissä Työnhakupalvelu-välilehdeltä.

Miten toimitan verokorttini, tilinumeroni tai uuden todistuksen Seureen?

Mitkä ovat Seuren palkanmaksupäivät?

  • Seuressa on kahdenlaisia työsuhteita, joista palkka maksetaan joko tuntipalkkana tai kuukausipalkkana. Mikäli työsuhde kestää alle 16 päivää, maksetaan tuntipalkkaa. Jos työsuhte kestää 16 päivää tai yli, maksetaan kuukausipalkkaa.
    • Tuntipalkkaisessa työsuhteessa palkka maksetaan työkohteen esimiehen hyväksymien työvuorojen mukaan kaksi kertaa kuukaudessa, kuukauden 15. ja viimeinen päivä. Jos palkkapäivä osuu lauantaille tai sunnuntaille, palkka maksetaan sitä edeltävänä arkipäivänä.
      • Päivinä 1.-15. tehdyt työvuorot maksetaan saman kuukauden viimeisenä päivänä
      • päivinä 16.-31. tehdyt työvuorot maksetaan seuraavan kuukauden 15. päivänä.
      • Tuntipalkkaisissa työsuhteissa lomarahat maksetaan aina palkanmaksun yhteydessä.
    • Kuukausipalkkaisessa työsuhteessa palkka maksetaan kerran kuussa kuukauden viimeisenä työpäivänä. Työsuhteen ensimmäinen palkka maksetaan kuitenkin seuraavan kuukauden 15. päivänä, jos työsuhde alkaa kuukauden 16.31. päivä.
      • Kuukausipalkkaisissa työsuhteissa lomarahat maksetaan työsuhteen päättyessä.

Mikä on paras tapa olla Seureen yhteydessä?

  • Seuren työntekijän on helpointa ottaa yhteyttä Keikkanetin hotline-viestillä.
  • Palvelemme sinua myös numerossa 09 329 73200. Sähköpostilla tavoitat meidät osoitteessa seure @seure.fi. Ole akuuteissa asioissa, kuten sairaustapauksissa, aina yhteydessä puhelimitse. Katso tarkemmat yhteystiedot ja aukioloajat.
  • Facebookissa tai muissa sosiaalisissa medioissa emme voi palvella työsuhde- tai työvuoroasiasioissa, emmekä asioissa, jotka vaativat arkaluontoisten henkilötietojen (kuten henkilötunnus, veronumero, sairauslomatodistus) antoa.

Mitä rokotuksia Seuressa työskentelevältä vaaditaan?

Mistä löydän Seuren palkat?

  • Kerromme vuokratyöntekijöidemme tuntipalkan ja mahdolliset lisät työpaikkailmoituksissa. Voit siis aina tarkistaa tehtäväkohtaisen palkan avoimista työpaikkailmoituksista.

Mitä työehtosopimusta (TES) Seuressa noudatetaan?

Mitä työsuhde-etuja Seure tarjoaa?

  • Tarjoamme työntekijöillemme erilaisia ammattialakohtaisia koulutuksia.
  • Järjestämme virkistystapahtumia ja esimerkiksi pikkujoulut kaikille työntekijöillemme.
  • Seure tarjoaa työmatka- liikunta- ja kulttuurietuja sähköisellä ePassilla. Olet oikeutettu ePassi-etuuteen, mikäli sinulle on solmittu yhtäjaksoinen työsopimus vähintään kolmeksi kuukaudeksi tai työaikasi on vähintään 20 tuntia viikossa.
  • Tarjoamme myös muita etuja, kuten esimerkiksi alennuksia työvaatteista.