OmaSeure on työntekijöidemme sovellus työvuorojen varaamiseen ja asiointiin Seuren kanssa.
– Haluamme tietää, miltä OmaSeuren käyttäminen tuntuu, kertoo Seuren kehityspäällikkö Kati-Annika Aalto.
Jotta OmaSeure palvelisi seurelaisia parhaalla mahdollisella tavalla, haluamme ymmärtää heidän tarpeensa ja toiveensa syvällisesti.
Testipäivät toimistolla – aitoja kokemuksia ja spontaaneja reaktioita
Kutsuimme seurelaiset toimistollemme testaamaan OmaSeurea yhdessä kehittäjätiimimme kanssa. Testipäivissä pääsimme seuraamaan, kuinka sovellusta oikeasti käytetään ja millaisia kysymyksiä tai haasteita käyttäjillä tulee vastaan.
– Tässä saa olla vuorovaikutuksessa työntekijän kanssa ja kuulla aidosti, miten sovellusta käytetään, Seuren kehityspäällikkö Ella Kyllönen sanoo.
Kun seuraa vierestä sovellusta käyttävää ihmistä, kuulee ja näkee spontaanit reaktiot.
– Missä se nyt onkaan? Miten tää nyt menikään? Niin joo, täähän olikin tässä, Ella kuvailee testaajien kommentteja.
OmaSeure on selkeä ja looginen sovellus
Testaajana toimineen Jenni Konttisen mukaan OmaSeure on jo selkeä ja looginen sovellus. Hän antaa sovellukselle arvosanaksi “todella hyvän” nelosen asteikolla 1–5.
– Kattavasti käytiin läpi kaikki mahdolliset toiminnot, että missä mitäkin on, ja mistä lähtisi etsimään ja olisiko parannusehdotuksia, Jenni kertoo.
Jennin mukaan OmaSeure voisi ansaita täydet pisteet sovelluksen käyttäjäkohtaista personointia kehittämällä.
Jenni työskentelee Seuren kautta vahtimestarina, järjestyksenvalvojana ja aulapalvelutyöntekijänä Espoon kulttuurikeskuksessa.
Seurelaisten palautteella kohti parempaa käyttökokemusta
Testipäivät saivat seurelaisilta huikean innostuneen vastaanoton. Saimme mukaan työntekijöitä kaikilta toimialoiltamme varhaiskasvatuksesta soteen ja opetuksesta palvelualoille.
– Testipäivien tavoitteena oli sekä vahvistaa että haastaa omia oletuksiamme. Jokaisen testaajan näkemykset ovat meille arvokkaita. Kiitos kaikille, jotka lähditte mukaan kehittämään OmaSeuresta yhä toimivampaa sovellusta, Kati-Annika sanoo.
– Me tehdään tätä siksi, että me halutaan oikeasti aidosti ymmärtää, millä tavalla työntekijät käyttävät OmaSeurea ja miten me voidaan varmistaa, että se on nimenomaan sitä varten, että se työ ja työntekijä löytää toisensa, Ella summaa.